counter create hit

مطالب مرتبط:

انقلاب اسلامی همان کوثر و خیر کثیر است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، در کارگاه آموزشی کارشناسان پژوهشی و آموزشی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها که از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه در ح ...

سرلشکر قاسم سلیمانی:برخی صحنه های به وقت شام صددرصد مطابق با واقعیت است/ از طرف همه مجاهدین از حاتمی کیا تشکر می کنم

به گزارش فارس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه  پس از مشاهده فیلم «به وقت شام» طی سخنانی اظهار داشت: اولاً واقعا باید از آقای حاتمی‌کیا تشکر کنم که خط‌شکنی کردند، یک کار بسیار ارزشمندی را انجام دادند. ایشان با هنرمندی خاصی توانستند در واقع گ ...

صدور مجوز انتشار‌ ۶۴ رسانه مکتوب و الکترونیک/تذکر به روزنامه‌های بهار، جهان‌صنعت و هفته‌نامه ۹دی

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از صدور مجوز انتشار‌ ۶۴ رسانه مکتوب و الکترونیک در جلسه امروز این هیات خبر داد. به گزارش ایلنا، سیدعلاالدین ظهوریان گفت: در جلسه مورخ ۳ ...

همراه با تلویزیون در تعطیلات/ «شیار ۱۴۳» روی آنتن می رود

همراه با تلویزیون در تعطیلات/ «شیار ۱۴۳» روی آنتن می رود

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) فیلم‌های سینمایی و تلو ...

مداحی در مورد شهادت حضرت زهرا | مداحی برای شهادت حضرت فاطمه

مداحی در مورد شهادت حضرت زهرا | مداحی برای شهادت حضرت فاطمه

مداحی در مورد شهادت حضرت زهرا | در شب شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، عاشقان خاندان عترت و طهارت در سوگ حضرت زهرا می گریند و در این ایام به دنبال نوحه و مداحی در مورد شهادت حضرت فاطم ...

علت اختلاف در تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) / روایت اهل تسنن از شهادت دختر پیامبر (ص) چیست؟

درباره تاریخ شهادت صدیقه کبری (س) قول های مختلفی مطرح شده است. متن زیر گفت و گوی فارس با محمدحسین رجبی دوانی، کارشناس تاریخ اسلام درباره این موضوع است که وی آن را سرّی از اسرار الهی دانسته است. این گفت و گو حدود پنج سال پیش در این خبرگزاری منتشر شده که ما به دلی ...

حجاب یکی از مهمترین ضرورت های دینی است

حجاب یکی از مهمترین ضرورت های دینی است

به گزارش جهان نیوز، حجت السلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده در خصوص اهمیت حجاب در جامعه گفت: به عقیده من حجاب یکی از ضرورت های دین است، که نقشی اختیاری دارد. در همین راستا آیت الله تهرانی (رحمة الله) همیشه در باب حجاب بیان می کردند: «اختیار در حجاب موجب رفع ...

«اهالی هوا»؛ تحقق یک رویا در پلاتو اجرا تئاترشهر/«هجوم»، در جستجوی راهی برای مُردن‎

«اهالی هوا»؛ تحقق یک رویا در پلاتو اجرا تئاترشهر/«هجوم»، در جستجوی راهی برای مُردن‎

به گزارش ایلنا، دیانا فتحی (نویسنده، طراح و کارگردان نمایش اهالی هوا) که این روزها در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر روی صحنه است، یادداشتی را منتشر کرد. در یادداشت دیانا فتحی آمده است: «اهالی هوا» برای من تحقق یک رویاست. رویایی که از سال‌های شیری ...

دزدی میلیونی از زن هنرمند با تهدید چاقو +عکس

دزدی میلیونی از زن هنرمند با تهدید چاقو +عکس

گزارش فیلم های آخر هفته تلویزیون/ پخش «ای ایران» ناصر تقوایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «ابلوموف»، «دکل»، «پل»، «قرار ما این نبود»، «حباب»، «قلب‌های واحد»، «خواب یک ستاره»، «فرزندان»، «رویای طلا»، «بازگشت به زمین»، «حوض نقاشی»، «اورست»، «نقطه شکست»، «ای ایر ...

مروری بر كتاب «چين و ژاپن» اثر نيكوس كازانتزاكيس

مروری بر كتاب «چين و ژاپن» اثر نيكوس كازانتزاكيس

روزي پدر‌بزرگ كرتي نيكوس از روي خشم به او گفت: «لعنت بر آنكه تشنگي‌اش فرونشيند!» مولاناي ما قرن‌ها پيش‌تر گفته بود: «آب كم جو تشنگي آور به دست» و نيكوس كازانتزاكيس هيچگاه سيراب نشد: «حتي آخرين كلامش آب بود. آب! آب بيشتري مي‌خواست. گويي سرنوشت مي‎‌خواس ...

آخر هفته آی فیلمی با «بچه های طلاق» و «چپ دست»

آخر هفته آی فیلمی با «بچه های طلاق» و «چپ دست»

شبکه آی‌فیلم، فیلم‌های سینمایی «بچه‌های طلاق» و «چپ دست» را برای مخاطبان غیر ایرانی‌اش از کانال‌های عربی و انگلیسی پخش می‌کند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کانال عربی و کانال انگلیسی این شبکه به ترتیب در شامگاه جمعه ۴ و شنبه ...

ششمین مشاعره طنز توییتری با موضوع "دراویش" برگزار شد

ساعت: 12:09 منتشر شده در مورخ: 1396/12/03 شناسه خبر: 1317553 ششمین مشاعره (بداهه سرایی) توئیتری توسط جمعی از ش ...

خجالت نکش سریالی درقالب یک فیلم سینمایی

خجالت نکش سریالی درقالب یک فیلم سینمایی

به گزارش جهان نیوز، فیلم سینمایی "خجالت نکش" اولین تجربه کارگردانی "رضا مقصودی" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست در هنگام اکران لحظات شادی را برای مخاطبان به همراه بیاورد. نکته جالب توجه اینکه این فیلم با وجود ایجاد فضایی مفرح برای مخاطب ...

تنگه ابوقریب روایت دلیر مردان دفاع مقدس است

تنگه ابوقریب روایت دلیر مردان دفاع مقدس است

به گزارش جهان نیوز، مهدی پاکدل بازیگر فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" درخصوص پرهیز از شعارزدگی در سینمای دفاع مقدس گفت: من وقتی فیلمنامه "تنگه ابوقریب" را خواندم معلوم بود که این فیلم به هیچ وجه شعارزده نیست. بازیگر فیلم "چهارراه استانبول" با اشاره به ساخت آثار ...

مسی مهدیار در تعادل تفصیلی با فارس: منطق سیاست های اقتصادی نئو لیبرالیسم در چرخه تولید این فرهنگ سایه مطرح شده/ درس محصول و پشتیبانی رسانه شد

میثم مهدیار در گفت وگوی تفصیلی با فارس مطرح کرد: منطق اقتصادی سیاست های نئولیبرالی بر چرخه تولید فرهنگ سایه انداخته است/ طبقات بالادست، رسانه ها را به حمایت از خود وا داشته اند

مراحل مراسم و "اندیشه" خبرگزاری فارس ، این روزها شاهد بالا رفتن هزینه های خدمات عمومی و مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش و حتی حمل و نقل عمومی هستند که موجب بحث و گفت و گو در ارتباط است. برخی از این اقدامات خواهد شد و در نتیجه از ادامه نئو-لیبرال سیاست در این کشور می داند. برای این منظور مسی مهدیار دکترا در جامعه شناسی و گو است که ما در ادامه آمده است: منظور از "مردم" هستند که کارفرمایان و سرمایه داران و سرمایه گذاران است! *سیاست های نئولیبرالی چه مواردی را مطرح می کنند؟ -البته بحث درباره نئولیبرالیسم پیچیدگی هایی دارد، ولی به صورت ساده سازی شده ایده اصلی نئولیبرالیسم در واقع دولت زدایی یا به یک تعبیر دیگر حمایت زدایی از حوزه های اجتماعی و به خصوص اقتصادی است، به این معنا که دولت نباید متولی امور اجتماعی و اقتصادی در جامعه باشد یا به نفع یک قشر خاصی(منظور اقشار فرو دست) سیاست گذاری کند، بلکه دولت فقط باید زمینه رقابت میان افراد و گروه ها را فراهم کند و هر جا دولت متولی بوده به خاطر اینکه در مقام پاسخگویی نیست، یا منافع فردی و گروهی را در قالب خیر عمومی دنبال کرده دچار فساد و ناکارامدی شده و از این رو باید زمینه حضور مردم به صورت یکسان بدون رانت و حمایت در امور اقتصادی فراهم شود و برای این مشارکت باید قید و بندها از فعالیت اقتصادی باز کرد و در واقع باید مقررات زدایی صورت بگیرد و در یک فضای رقابتی هر کسی مسئولیت کار خودش را نسبت به فعالیت اقتصادی بپذیرد و مالیات بدهد و عموم جامعه از این مالیات منتفع شوند. مهم ترین اصل این است که منطق اقتصادی باید بر همه دیگر منطق ها مستولی باشد. پرداخت مالیات از سوی بالادست ها شکاف اجتماعی را ترمیم نمی کند خب! نقدهای بسیاری به این مکتب شده است. مثلاً در اینجا تلویحاً منظور از «مردم» کارفرمایان، سرمایه داران و سرمایه گذاران است. مسأله این است که در یک شرایط نابرابر اجتماعی وقتی کسی یا کسانی با خالی کردن قلمرو دخالت و حمایت دولت در شرایط نابرابر حاضر می شوند، قطعاً طبقه خاصی که امکان بهره برداری بیشتری از موقعیت را دارند بیشتر خواهد بود. در واقع این ساده انگارانه است که هر کس متناسب با استعدادها و توانایی هایش از اجتماع بهره برداری می کند، بلکه به واسطه ماهیت پول و ثروت بهره کسی که دارایی بیشتری دارد به صورت تصاعدی بیشتر است و از این جهت طبقه خاصی از مردم بهره بیشتری از دیگر طبقات می برند و از همین جهت فاصله و شکاف اقتصادی و اجتماعی به شکل فزاینده ای افزایش می یابد. حتی پرداخت مالیات از سوی این طبقات اجتماعی بالادست به نسبت یکسان با طبقات پایین دست این شکاف اجتماعی را ترمیم نمی کند. سایه منطق اقتصادی سیاست های نئولیبرالی بر چرخه تولید فرهنگ *در عرصه مرحله فرهنگ چه تبعاتی می تواند داشته باشد؟ -با پیگیری سیاست های نئولیبرالی این اتفاق می افتد که هر چیزی با منطق اقتصادی همراه باشد، قابلیت فرهنگی بودن و ورود به چرخه تولید و مصرف فرهنگ را پیدا کند. زیرا هر چیزی که خارج از منطق اقتصادی باشد و یا در خدمت کسب کوتاه مدت سود نباشد، ریسک پذیری بالایی دارد و کم کم اموری که نیاز به سرمایه گذاری بلندمدت دارند، به واسطه این اتفاق از رده خارج می شوند و اموری مانند فرهنگ که تغییرات و بازدهی در آن بلند مدت است، آرام آرام ذیل حوزه اقتصاد معنا می شود. یک مثال خیلی بارزش همین شهرسازی ماست که آپارتمان های ما را به یکسری قوطی های روی هم انباشت شده تبدیل کرده است که زندگی را برای ساکنانشان سخت کرده، نور و فضای سبز ندارد و کلاً نفس کشیدن را سخت کرده است. افزایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی به خاطر رخنه نئولیبرالیسم در کشور *در عرصه اجتماع چه اتفاقی می افتد؟ -همانطور که اشاره کردم تحت شرایط نئولیبرالی حتی در شرایط برابر اجتماعی فاصله و شکاف طبقات افزایش پیدا می کند، زیرا آن ها که برخوردارتر هستند، بیشتر می توانند سرمایه گذاری کنند و سود بیشتری کسب کنند و ماهیت سرمایه این است که به صورت تصاعدی رشد می کند. از زاویه دیگر در حوزه اجتماعی باید به این مسأله توجه کنیم که هر طرح عمرانی و اقتصادی و توسعه ای تبعاتی در حوزه اجتماعی و فرهنگی دارد. هر تغییری نظم موجود را به هم می زند و در دهه های اخیر چیزی به نام «ارزیابی تأثیر اجتماعی» داریم که مطابق آن تبعات اجتماعی و فرهنگی هر طرح اقتصادی و عمرانی مطالعه می شود. وقتی منطق اقتصادی و رقابتی لجام گسیخته حاکم باشد، معمولاً این تبعات در نظر گرفته نمی شود و باعث می شود آسیب های اجتماعی ناشی از این نوع توسعه افزایش پیدا کنند که البته در کشورمان شاهد افزایش این نوع آسیب ها به دلیل اجرای همین سیاست ها هستیم. از منظر منطق نئولیبرالی آسیب دیدگان باید خودشان در این فضای رقابتی خودشان را حفظ کنند و یا از چرخه جامعه طرد شوند و حمایت از این آسیب دیدگان به نوعی خارج از منطق رقابت است که جز به هدر دادن هزینه ها کاری انجام نمی دهد. در ایران نوعی نئولیبرالیسم رانتی وجود دارد *تأثیر رخنه تفکر نئولیبرالیسم در ایران چگونه بوده است؟ -در ایران البته مسأله ما مضاعف است، یعنی در واقع نئولیبرالیسم به معنای آن تعریفی که در کتاب ها و یا بعضی وقت ها نمونه های آن در دولت ریگان و تاچر و اینها مطرح می شود، در ایران وجود ندارد، بلکه در ایران نوعی نئولیبرالیسم رانتی داریم که با منطق نئولیبرالیسم واقعی تفاوت هایی دارد. اغلب گروه هایی که به عنوان سرمایه گذار و کارآفرین وارد عمل شده و به واسطه رانت ها وعدم شفافیت رشد کردند و منابع را در اختیار خودشان گرفته اند اغلبشان قبل تر در بخش دولتی بوده اند و بعدها به واسطه اطلاعات و آگاهی هایی که در دولت کسب کردند، به صورت خصوصی فعالیت هایی را شروع و با رانت اطلاعاتی و شبکه روابطی که ایجاد کردند، منابع را به سمت خودشان کج کردند و حالا ادعای استقلال و حمایت زدایی و مقررات زدایی می کنند. پشت پرده شعار مقررات زدایی یک وزیر! اگر خاطرتان باشد اوایل دولت یازدهم یکی از مصاحبه های وزیر مسکن و شهرسازی در نقد سازمان حمایت از مصرف کنندگان بود که آن را سازمان بی مصرفی خوانده بود. ولی اگر سابقه کاری خود این مسئول محترم را مطالعه کنیم، می بینیم خود این شخص از اول انقلاب تا حالا در مسئولیت های دولتی حضور داشته و به واسطه همین رانت اطلاعاتی و عدم شفافیت توانسته است یک کارتل اقتصادی در حوزه مسکن و عمران راه اندازی کند و به یک منابعی دست پیدا کند، حالا که به این منابع دست پیدا کرده است، شعار مقررات زدایی، حمایت زدایی و ناکارآمد بودن سیستم های دولتی را می دهد؛ در غرب(به خصوص در اروپا) یک قسمت عمده بدنه اجتماعی چپ گرایانه وجود دارد که سیاست های نئولیبرالیسم را کنترل و تعدیل می کند، ولی در ایران حتی جریان های ضدسرمایه داری و چپ هم رانتی هستند و با توجه به منافعشان تصمیم گیری می کنند. راهنمای چپ می زنند، ولی در نهایت به راست می پیچند مثلاً در این پنج سالی که از عمر دولت یازدهم و دوازدهم گذشته است، این را به عینه مشاهده کردیم در گروه هایی که در دولت قبل شعارهای ضدسرمایه داری می دادند، به محض اینکه دوستان همگرایشان به منابع قدرت در دولت دست پیدا کردند، از کنار سیاست های نئولیبرال به راحتی می گذرند و سکوت می کنند. در قضیه اخیر شورای شهر هم در بحث گرفتن عوارض از برخی بزرگراه های تهران، طرح جدید ترافیک و عوارض ورود به تهران که در یک ماه اخیر مطرح شد، تعداد زیادی گروه هایی که مباحث مدیریت شهری و شهرسازی را دنبال می کردند و مسئولان قبلی را نقد می کردند که البته بسیاری از نقدهایشان هم درست و به جا بود، اما اینک سکوت کرده اند. به قولی اگر چه راهنمای چپ می زنند، ولی در نهایت به راست می پیچند. چرایی پولی شدن خدمات در شهر تهران *در مدیریت شهری چه اتفاقی می افتد؟ -مهم ترین تلاش مدیران شهری باید ایجاد منابع پایدار اقتصادی برای مدیریت شهر باشد و این منابع پایدار شامل حفظ کلیت حریم شهر و حریم فضایی شهر شامل هوا، خاک و معماری شهری است. وقتی مدیریت شهری در ایجاد این گونه درآمدهای پایدار در شهر ناتوان باشند، به اتخاذ سیاست های نئولیبرالی روی می آورند و منطق اقتصادی را بر شهر حکم فرما می کنند و همه خدمات را به نوعی پولی می کنند. این باعث می شود که هر کسی پول بیشتری دارد بهره بیشتری از شهر ببرد و از خدمات شهری بیشتر استفاده کند. مدیریت شهری به جای اینکه به فکر منابع پایدار و عادلانه مانند مالیات گرفتن پله ای از افراد برخوردارتر، طبقات بالای شهری، سوداگرانی که انبوه مسکن را تلنبار کردند یا مجتمع های فروشگاهی بزرگ با درآمدهای کلان دارند، باشند، به شهر فروشی روی می آورند که اولین قربانیان آن طبقات فرودست هستند. مزایای شهر در اختیار طبقات بالادست قرار گرفته است البته یک علت عمده اتخاذ این سیاست ها منافع طبقاتی تصمیم گیران در مدیریت شهری است. کسانی که خودشان از طبقات بالا هستند سیاست های درآمدی متناسب با خودشان را پیگیری می کنند که در همین تصمیمات در حال تصویب مشاهده می کنیم. البته اینها استدلال می کنند که با مالیات گرفتن و عوارض از عموم مردم می خواهند خدمات شهری عمومی را تأمین مالی کنند، اما اتفاقی که می افتد این است که مزایای شهر در اختیار طبقات بالادست قرار می گیرد و آسیب ها و تبعات شهرنشینی روی طبقات پایین دست آوار می شود. اینکه چرا این طبقات می توانند در مناصب مدیریتی قرار گیرند، خود بحث مفصلی است، ولی ساده اش می تواند این باشد که این طبقات بالادست به واسطه منابعی که در اختیار دارند رسانه ها و افکار عمومی را به حمایت خودشان وا می دارند و پست های حاکمیتی و دولتی را در اختیار می گیرند و با تصمیماتی که اتخاذ می کنند منافع طبقاتی شان را بازتولید می کنند. انتهای پیام/