counter create hit

مطالب مرتبط:

بست نشینی احمدی نژاد و رفقایش

از عصر امروز محمود احمدی نژاد و دوستانش همچون جوانفکر و شریف زاده در صحن امامزاده صالح با هدف دعا برای آزادی زندانیان آغاز شد.

کوهکن، نماینده اصولگرا: اصولگرایان به دنبال حضور چهره نظامی در کسوت ریاست جمهوری نیستند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت:بحث حضور یک چهره نظامی در راس قوه مجریه اصلا در جریان اصولگرایی مطرح نشده است و دامن زدن به آن هم عقبه ای سیاسی دارد. در حال حاضر زمان طرح این مسائل نیست. ریاست جمهوری تازه شروع به کار کرده و تا پایان دوره دوم دولت روحانی حداقل سه سال ...

دفاع استاد دانشگاه هاروارد از طرح احمدی نژاد

انتقادی که به نظام یارانه فراگیر وجود دارد، از جانب تأمین اعتبار آن است.

خلیل آبادی: انتخابات 96 و انتخاب افراد لیست امید تعجب آور بود

خلیل آبادی: انتخابات 96 و انتخاب افراد لیست امید تعجب آور بود

عضو شورای شهر تهران گفت: انتخابات اردیبهشت ماه در سال 96 و انتخاب افراد لیست امید بسیاری را متعجب کرد و بسیاری افراد با سابقه های طولانی نتوانستند به شورای جدید راه پیدا کنند. ...

اتاق بازرگانی انتخابات را مهندسی می کند

اتاق بازرگانی انتخابات را مهندسی می کند

به گزارش جهان نیوز، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه (19 فروردین 97) در صحن پارلمان و پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب ...

تصویب تعدادی از آیین نامه های اجرایی بودجه ۹۷

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، به بررسی و تصویب تعدادی از آیین نامه های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور پرداخت. ...

دستور نهاد ریاست جمهوری برای بررسی و توقف ارسال پارازیت در شیراز

دستور نهاد ریاست جمهوری برای بررسی و توقف ارسال پارازیت در شیراز

همشهری آنلاین: رئیس دفتر رئیس جمهوری در نامه ای به وزیر ارتباطات خواهان بررسی موضوع ارسال پارازیت در شیراز و توقف آن شد.

رییس دومای دولتی روسیه با روحانی دیدار کرد

رئیس جمهور کشورمان با رییس دومای دولتی فدراسیون روسیه در تهران دیدار و گفتگو کرد.

نشست ویژه ساماندهی بازار ارز امشب با حضور روحانی

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پس از پایان جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای بررسی علل نوسانات نرخ ارز در جمع خبرنگاران گفت: در پی التهابات ارزی اخیر و در هفته های پایانی سال ۹۶ کمیسیون اقتصادی نشست های تخصصی را در سال ...

تنش آفرینی اخیر؛ انتقام از روحانی یا انتقام از مردم؟!

رویداد 24 نوشت: یکی از آرمان های انقلاب اسلامی و یکی از توصیه های موکد بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به مسئولان کشور، اهتمام ویژه و همه جانبه به امور مردم و بالاخص محرومان جامعه بوده است. اهتمامی که در همه حال و در هر شرایطی، باید اولویت اول باشد و هیچ عذر و بهانه ا ...

بیانیه ۴۳ عضو کابینه دولت نهم و دهم خطاب به احمدی نژاد

۴۳ نفر از وزرا و معاونان رئیس جمهور دولت نهم و دهم پیرامون مسائل روز کشور و رفتارهای احمدی نژاد بیانیه ای صادر کردند.

اثر انگشت حذف مدارس ببینید دبیرستان اولین بار در "گزارش 100 روز از آموزش و پرورش دولت یازدهم"

رد پای حذف مدارس سمپاد متوسطه اول در «گزارش 100 روزه آموزش و پرورش دولت یازدهم»

نایت نوشت: هفته گذشته بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش شورای. آزمون ورودی مدارس خصوصی حذف شده است و بر این اساس به دانشجویان برای حضور در مدارس خصوصی در پایه سابق است. آزمون نخواهد بود ... در نتیجه از بین بردن تمام آزمایشات اولیه مدرسه توصیف مدارس ما نمونه دولتی متوسطه اول. رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش علت اصلی این مصوبه را «کاهش استرس» و «بازگرداندن نشاط به 7.5 میلیون دانش‌آموز ابتدایی» دانست و گفت: «اثرات مثبت این تصمیم برای دانش‌آموزان بسیار زیاد است و کمترین آن کاهش استرس و فضای مخرب رقابت برای ورود به مدارس خاص است و بدین ترتیب 7.5 میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی از قید استرس هرگونه آزمون ورودی مدارس آزاد می‌شوند». ذکر این دلیل، سوالات متعددی در ذهن ایجاد می‌کند: اولین سوال این است که آیا در سال‌های اخیر پژوهشی در کشور انجام شده است که نشان دهد استرس در تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیش از حد طبیعی آن است یا خیر؟ در صورتی که برخی از معلمان و مدیران مدارس مقطع ابتدایی اعتقاد دارند که بعد از اجرای طرح ارزشیابی توصیفی به دلیل کم شدن بیش از حد استرس، تلاش دانش‌آموزان برای آموختن بسیار کمتر از گذشته شده است. سوال دوم آن است که آیا واقعاً یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت نظام آموزشی ایران در مقطع ابتدایی استرس شدید دانش‌آموزان است؟ ایران از دهه 70 تاکنون در آزمون‌های جهانی تیمز و پرلز شرکت می‌کند و تقریباً همیشه در رتبه‌بندی کشورها جزو 10 کشور آخر بوده است. سوال اساسی اینجاست که آیا بعد از گذشت بیش از 35 سال، هیچ پژوهشی برای بررسی علل نتایج بسیار ضعیف در این آزمون‌ها انجام شده است؟ اگر آری، آیا اصلاً چیزی به نام استرس بیش از حد دانش‌آموزان در این علل وجود دارد؟ سوال سوم آن است که در صورت وجود استرس بیش از حد در تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان ابتدایی و مطرح شدن این موضوع به عنوان یکی از عوامل تضعیف نظام آموزشی در مقطع ابتدایی، آیا پژوهشی صورت گرفته است که علل این استرس چیست و آیا در آن پژوهش، آزمون ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی به عنوان دلایل اصلی مطرح شده است؟ سوال چهارم آن است که فرض کنیم مسئولان شورای‌عالی آموزش و پرورش با انجام پژوهش‌هایی به این نتیجه رسیدند که آزمون‌های سمپاد و نمونه‌دولتی یکی از علل اصلی اُفت کیفیت در مقطع ابتدایی است! در این صورت آیا روش حل این مشکل حذف مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی است؟ اگر مشکل از روش پذیرش است، منطقاً باید روش را اصلاح کرد نه اینکه با حذف مدارس، صورت مسئله را پاک کرد. امیر بادپا پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول در بلندمدّت هزینه‌ قابل توجهی برای کشور خواهد داشت، گفت: «تا پیش از این در کشور تنها برخی مدارس معدود دولتی و غیردولتی و در کنار آن مدارس سمپاد امکان دسترسی به آموزش با کیفیت را در اختیار دانش‌‌آموزان قرار می‌دادند و با حذف گروه دوم از چرخه رقابت در بلندمدت ساختار نخبگانی کشور دگرگون خواهد شد». وی ادامه داد: «البته در حال حاضر نیز متمول بودن خانواده در راهیابی دانش‌آموز به مدارس استعداد درخشان و نمونه‌دولتی بی‌تاثیر نیست اما باز هم در این‌گونه مدارس، مخصوصاً در مناطق محروم و شهرهای کوچک نیز افرادی از خانواده‌های محروم نیز وجود دارند که با اجرایی شدن این مصوبه امیدشان برای اثرگذاری در جامعه به حداقل خواهد رسید؛ هرچند مدارس سمپاد هم شهریه‌ای دریافت می‌کنند اما این‌گونه نیست که در صورت فقر مالی دانش‌آموز با استعداد اخراج شود». *آثار مخرب مدارس سمپاد برای مدارس غیردولتی! حال سوال اینجاست که با تمام این امّا و اگرها چرا باید مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی در مقطع متوسطه اول حذف می‌شدند؟  شاید بتوان یک پاسخ این سوال را در گزارش 100 روزه وزارت آموزش و پرورش دولت یازدهم جستجو کرد. در این گزارش یکی از مشکلات موجود وزارت آموزش و پرورش در بخش مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی، «توسعه بی‌رویه مدارس نمونه دولتی و مدارس پرورش استعدادهای درخشان در مناطق مختلف کشور بدون توجه به تاثیر مخرب آن بر سرمایه‌گذاری موسسان مدارس غیرانتفاعی» عنوان شده است. یعنی صراحتاً «مدارس نمونه دولتی و مدارس پرورش استعدادهای درخشان» جزو عناصر مخربی برای موسسان مدارس غیردولتی شناخته شده‌اند و خوب طبیعتاً باید عناصر مخرب را حذف کرد. اگر این مسئله حتی بر فرض و با استناد به گزارش صد روزه آموزش و پرورش کوچکترین دلیل حذف مدارس سمپاد باشد، چه تضمینی وجود دارد که پس از چند سال مدارس سمپاد متوسطه دوم کنار گذاشته نشوند؟ *واگذاری مدارس شاهد و استعدادهای درخشان به غیردولتی برای اداره بهتر مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی در مخالفت با این احتمال که مصوبه مذکور در جهت تقویت مدارس غیردولتی به تصویب رسیده‌، گفته‌ است «اینکه برخی می‌گویند حذف مدارس سمپاد باعث توسعه مدارس غیردولتی می‌شود، این‌گونه نیست و این مسائل به هم مربوط نیست چرا که اگر مدرسه غیردولتی کیفیت لازم را داشته باشد خانواده‌ها از آن استقبال می‌کنند». و حسن مسعودی، مدیر کل سابق مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش فروردین‌ماه گفته بود: «حتی می‌توان مدارس از قبیل شاهد، استعدادهای درخشان و مواردی از این قبیل را در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهند تا با بهترین برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان ارائه شود».