counter create hit

مطالب مرتبط:
48 ساعت در کما بودم/جدال یک نقاش با تینر و رنگ‌

48 ساعت در کما بودم/جدال یک نقاش با تینر و رنگ‌

جلال شباهنگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: حالم زیاد خوب نیست ولی من هیچ‌وقت ناراضی نبوده و نیستم. مدتی بود که با رنگ‌های تینری زیاد کار می‌کردم و مشکلم فقط مشکل ریوی نبوده. تقریباً 48 ساعت به کما رفته بودم و یک‌ هفته‌ای که بعد از آن در بیمارستان بستری بودم، مجبو ...

احمدوند در گفت وگو با فارس خانه کتاب به وظیفه دیده بانی خود در حوزه نشر عمل نمی کند/ ارائه آمارهایی که قابل اتکا نیست!

احمدوند در گفت وگو با فارس خانه کتاب به وظیفه دیده بانی خود در حوزه نشر عمل نمی کند/ ارائه آمارهایی که قابل اتکا نیست!

یاسر احمدوند، فعال نشر کشور در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره عملکرد خانه کتاب اظهار داشت: توقعی که از این موسسه وجود دارد این است که به عنوان پشتیبان آمار و ارقام و همچنین تحلیل آنها عمل کرده و از این طریق به بدنه نشر کشور کمک کند؛ به عبا ...

خداحافظیِ رسمیِ یک ماهنامه + عکس

خداحافظیِ رسمیِ یک ماهنامه + عکس

گروه جهاد و مقاومت مشرق - ماهنامه «همشهری پایداری» که در گروه مجلات همشهری منتشر می شد در دوره جدید مدیریت شهرداری تهران تعطیل شد. شاکر واثقی، سردبیر این ماهنامه در مطلبی نوشت: بالاخره مجله همشهری پ ...

بازگشت «پدرام کشتکار» با خواننده جدید

بازگشت «پدرام کشتکار» با خواننده جدید

موسیقی ما- پدرام کشتکار آهنگساز موسیقی پاپ بعد از سالها دوری از فعالیت موسیقی با ساخت آثار جدید برای حامد شاه حسینی خواننده جوان فعالیت دوباره خود را از سر می گیرد. به گزارش «موسیقی ما»، کشتکار درباره حضور دوباره و معرفی یک خواننده جوان در عرصه موسیقی پاپ ...

۲ بازیگر کهنه کار به «ممنوعه» پیوستند

۲ بازیگر کهنه کار به «ممنوعه» پیوستند

آتیلا پسیانی و مجید مظفری در سریال «ممنوعه»

آتیلا پسیانی و مجید مظفری در سریال «ممنوعه»

به گزارش جهان نیوز، «ممنوعه»، سریال ویژه نمایش خانگی به کارگردانی امیر پورکیان است که سرمایه گذاری آن توسط صادق یاری صورت گرفته است. پیش از این خاطره اسدی، امیرحسین آرمان و آناهیتا درگاهی جلوی دوربین رفته بودند.   همچنین پخش مجموعه «ممنوعه» برعهده م ...

"قیمت" به "دورهمی" برمی گردد؟/سحر ولدبیگی خداحافظی کرد

 سروش جمشیدی به دلیل اجرای گروه تئاتر «بی بی و سرباز دل» و سفر به هامبورگ، به صورت موقت از همراهی با عوامل این برنامه انصراف داد و شاهد غیبت این بازیگر بودیم. با این اتفاق اجرای بخش‌های نمایشی «دورهمی» منتفی و بخش گفتگو با مهمان‌ها مفصل‌تر شد. براساس ...

پرفروش ترین فیلم های این هفته سینما

سینمای ایران طی هفته گذشته درگیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود و همین عاملی شد تا اکثریت فیلم های روی پرده افت فروش بسیار زیادی را تجربه کند اما با این وجود فیلم آینه بغل باز هم توانست فروش خوبی داشته باشد. آینه بغل ...

«ماکان بند» مهمان «دورهمی» + فیلم

گروه موسیقی ماکان بند امشب ( پنجشنبه، 26 بهمن ماه) مهمان برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری هستند. گروه ماکان شناخته شده با نام ماکان بَند یک گروه موسیقی ایرانی در سبک پاپ است که  دو خواننده به نام‌های امیر مقاره و رهام هادیان اعضای این گروه م ...

اگر این ۴دعا را بخوانید، تمام دعاها راخوانده اید

اگر این ۴دعا را بخوانید، تمام دعاها راخوانده اید

به گزارش جهان نیوز، روزی شخصی خدمت حضرت علی(ع) می رود و میگوید یا امیر بنده به علت مشغله زیاد نمیتوانم همه دعاها را بخوانم،چه ڪنم؟ حضرت علی(ع) فرمودند : خلاصه تمام ادعیه را به تو میگویم،هر صبح ڪه بخوانی گویی تمام دعاها را خواندی. ①الحمدلله علی ڪل ن ...

دستمزد حاتمی کیا برای «به وقت شام» شایعه است

روزنامه کیهان: مدير روابط عمومي سازمان اوج همه شايعاتي که درباره هزينه هاي ساخت فيلم «به وقت شام» منتشر شده را تکذيب کرد. محمد ذوقي، مدير روابط عمومي سازمان اوج در واکنش به شايعاتي که درباره دستمزد ابراهيم حاتمي کيا براي ساخت فيلم «به وقت شام» پرداخت شده به ...

معصومه جمهوری درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه جمهوری، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس کودکان بعد از سال‌ها مبارزه با سرطان، روز گذشته چهارشنبه 25 بهمن  درگذشت و در زادگاهش همدان به خاک سپرده شد. او که در 20 شهریور 58 به دنیا آمد، فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد ادبیات ...

مهمان امشب برنامه «دورهمی»

مهمان امشب برنامه «دورهمی»

سالن اصلی تئاتر شهر آتش گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعداز‌ظهر امروز (جمعه 27 بهمن) در زمان تمرین یکی از گروه‌های نمایشی، یکی از پرده‌های جانبی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر دچار آتش‌سوزی شد که با حضور سریع ماموران آتش‌نشانی تهران، خاموش شد. هم اکنون کارشناسان سازمان آتش نشانی با است ...

تجلیل از سازمان اوج و تقدیر از خط شکنی ابراهیم حاتمی کیا/ ققنوس ها بر شانه سینماگران برتر نشستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امشب (جمعه ۲۷ بهمن)، با برگزاری آیین پایانی هفتمین جشنواره سینمایی ققنوس در حوزه هنری، برترین آثار سینمایی کشور با موضوع انقلاب اسلامی معرفی شدند. در آغاز این مراسم، محمد کوچک، دبیر اجرایی جشنواره ققنوس با اشاره به این‌که ای ...

عکس: پروفایل ایام فاطمیه | عکس دهه فاطمیه

عکس: پروفایل ایام فاطمیه | عکس دهه فاطمیه

عکس: پروفایل ایام فاطمیه | بار دیگر فاطمیه فرا رسید و امت اسلام به سوگ یگانه دختر پیامبر (ص) می نشینند و کاربران صفحات مجازی هم با سیاه کردن پروفایل خود در ایام فاطمیه ارادت خود را به ...

سردیس عباس کیارستمی نصب شد

سردیس عباس کیارستمی نصب شد

خبرگزاری ایلنا: سردیس عباس کیارستمی چندی پیش در فضای باز گالری بوم نصب شد. این سردیس برنزی به سفارش گالری بوم و توسط علیرضا آسانلو، نقاش و مجسمه‌ساز، خلق شده است. آسانلو پیش از این سابقه ساخت مجسمه‌های برنزی از ملک الشعرای بهار، عزت الله ان ...

6 نامزد شعر کودک و نوجوان جشنواره شعر فجر مشخص شدند

6 نامزد شعر کودک و نوجوان جشنواره شعر فجر مشخص شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هیئت داوران بخش «شعر کودک و نوجوان» دوازدهمین جشنواره شعر فجر اسامی شش نامزد راه‌یافته به مرحله‌ نهایی این بخش را اعلام کرد. آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری بخش «شعر کودک و نوجوان» دوازدهمی ...

حاتمی کیا از منتقد های وابسته!

حاتمی کیا از منتقد تا وابسته!

اخبار; روزنامه ملی امروز در یک یادداشت از صادق مرزی نوشت: بدون اخیر "ابراهیم حاتمی کیا" بسیاری از اخبار است که ایجاد ارزش خبری در شهر فینیکس می ایستد و به بالاترین حد ممکن است. این گفت و گو از این کلمات چیزی است که تعیین کننده خط نقاشی که کمتر کسی دیگری ناراحتی خود را به او داد این در علاوه بر این به ققنوس به دریافت و درک برخی از زبان گفتاری است. اما مگر این کلمات بزرگ چه بود به یک اندازه به آغوش لحظه و حتی به اندازه خاموشی ترین از سوی دیگر برای تلفن همراه خود را? آیا شما به جز مورد ' "وابسته" را به عنوان او صحبت کرد یک زبان جدید را بررسی کنید که به اندازه واکنش نسبت به او شکل گرفت؟ آیا کسی نمی دانست فیلم آخر ابراهیم حاتمی کیا همچون 2 اثر پیشین او محصول کدام موسسه سینمایی است؟ آیا کسی شکی در آن داشت که حاتمی کیایی که پرکارترین کارگردان دفاع مقدسی کشور است خود را مدیون شهدا می داند؟ آیا این نخستین بار بود که او در قامت یک منتقد به جریان سینمایی ایران شوریده بود؟ اینها و حجم انبوهی از سوالات مشابه همگی یک جواب دارد و آن «خیر» است؛ پس دقیقا چه اتفاقی افتاد که ابراهیم حاتمی کیا بار دیگر و این بار در آغاز دهه چهارم فیلمسازی خود باز هم بر سر زبان همگان افتاد و موج جدیدی در تقسیم بندی های سینمایی ایجاد کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا مستلزم آن است که ابتدا به ماهیتی از ابراهیم حاتمی کیا بپردازیم که او را همواره در سطح یک کارگردانی کشور، تبدیل به کارگردانی پیشرو و جریان ساز کرده است. حاتمی کیا پیش و بیش از هر چیز «فرزند زمانه» خود بوده است، او همواره سینمایش را به جای استانداردهای روشنفکری در معادلات ملموس اجتماعی خود پایه گذاری کرده و در همین سطح نیز توقف نداشته است، دوربین سینمای او روایت «حال» بوده با تلنگری به «آینده». در کارنامه سینمایی او اگر 3 فیلم نخست را که سعی در ارائه تصویری عرفانی (نه انتقادی) از جنگ داشته اند، کنار بگذاریم، او راوی داستان هایی در زمان حال برای تلنگر به آینده بوده است؛ او حال را با ارزش هایی که از گذشته به ارث برده به مقام مقایسه می کشاند و هشداری به آینده پیش رو می دهد و بر همین اساس نیز طبیعی است که او در عین وفاداری به ارزش های انقلابی (به جا مانده از گذشته) لبه تیز انتقادات خود را به سوی آینده نشانه می گیرد تا توأمان، رویکردی انتقادی و در عین حال انقلابی را نسبت به سوژه های متعدد داشته باشد و این چیزی است که از تغییر و تحولات ارزشی جامعه در مسیر توسعه در «آژانس شیشه ای» تا مساله ای همچون سقط جنین و آینده مناسبات و ارزش های خانوادگی در «دعوت» قابل تماشاست. پس چنانکه مشهود است او نماینده موجی انتقادی از سینماست که به جای کوباندن «وضع نامطلوب موجود» بر سر «ارزش های پیشینی»، مسیری معکوس را طی می کند و با کوباندن «ارزش ها» بر سر «وضع موجود» هشداری نسبت به دوری این دو از یکدیگر می دهد. تمام قهرمانان سینمایی او همیشه شورشی را به نمایندگی از ایده آل های انقلابی نسبت به وضع غیرانقلابی رهبری می کنند. آنها نقد می کنند، هشدار می دهند، حتی گروگان (شاهد) می گیرند اما هیچ تیشه ای به ریشه گذشته نمی زنند. آنها فرزندان «حال» هست و «آینده» ای را تصویر می کنند که در آن ارزش های به جا مانده از «گذشته» روز به روز کمرنگ تر می شود، نسبت محافظی که به اختیار می خواهد حافظ شخصیت نظام باشد با نسبت بادیگاردی که مزدورانه می خواهد از جان یک شخص دفاع کند آخرین موردی بود که در سینمای او تصویر شد. حال با در نظر داشتن چنین پیش زمینه ای نسبت به موقعیت روایتگری ابراهیم حاتمی کیا شاید بهتر بتوانیم به ارزیابی علت خروش اخیر او و موج عظیم بازتاب هایش بپردازیم. حاتمی کیایی که مطلع نطق خود را بر قید «وابسته بودن» می گذارد، کارگردانی است با 3 دهه سابقه فیلمسازی در انتقادی ترین سطح آن، او همواره به نقد سیستم می پرداخته و حالا می گوید به وابستگی به این سیستم افتخار می کند و این دقیقا همان تناقض پرسش برانگیزی است که حاتمی کیا را کماکان در قله سینمای ایران نگه داشته است. او پیشرو جریانی است که نقد می کند و حتی گزنده ترین زبان را نیز برای این کار انتخاب می کند اما نقد را در خدمت بازگرداندن وضع نامطلوب موجود به نظام ارزشی باقیمانده از گذشته (اندیشه ها و اصول تغییرناپذیر انقلابی) قرار می دهد و بر همین اساس راهی انقلابی-انتقادی را در پیش می گیرد که ممیزه او با جریان غربزده سینمای کشور است. اگر آنها نقد می کنند، مسیر نقدشان عبور از چیزی است که حاتمی کیا را وادار به نقد کردن برای رسیدن به آن می کند، آنها نقد می کنند تا با پرداختن به وضع موجود ارزش ها بی اعتبار شوند اما حاتمی کیا نقد می کند تا وضع موجود را بابت دور شدن از ارزش ها بی اعتبار جلوه دهد. برای گروهی که وضع موجود را همچون پتکی بر سر ارزش ها می زنند، «حکومتی» بودن نشانه ای از تقید به ارزش هاست، پس حتی در دولتی ترین فیلم های شان سعی را بر آن می گذارند تا خود را جدا از حکومت معرفی کنند اما برای گروهی که می خواهند ارزش ها را همچون کاسه آبی بر صورت جامعه مبتلا شده به وضعی نامطلوب بپاشند، «حکومتی» خطاب شدن هرچند با نیت کنایی و مخرب باشد اما منفی جلوه نمی کند، چرا که آنان نقد می کنند تا حکومت را تقویت کرده باشند. معلوم نیست که واکنش ها به سخنان ابراهیم حاتمی کیا تا چه زمانی ادامه پیدا می کند و چه تاثیراتی بر روند استقبال مردم نسبت به ساخته آخر او می گذارد اما آنچه محل شک نیست، آن است که سخنان اخیر حاتمی کیا می تواند تقسیم بندی موجود اما نامشهود میان منتقدان وضع موجود را شفاف تر و روشن تر از گذشته کند، آنها که نقد می کنند تا ارزش های به ارث رسیده از گذشته را تعین ببخشند و آنان که نقد می کنند تا دیگر ارزشی از گذشته به ارث نرسد. این تقسیم بندی سینمایی را می توان به غالب تقسیم بندی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داد تا مشاهده کرد که خاستگاه انتقادی منتقدان موجود چه هست، چرا که دیگر تمام جریانات حاکم بر کشور سعی می کنند خود را با انتقادات شان اعتبار ببخشند و آنچه می تواند ممیزه ای میان این جریانات انبوه انتقادی باشد، آن است که خاستگاه مطلوب آنان برای انتقاد در کدام سو است.