مطالب مرتبط:
بیروت-تل آویو فصل جدید در توازن قوا

بیروت-تل آویو فصل جدید در توازن قوا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اختلافات مرزی در غرب آسیا موضوع جدیدی بین کشورهای این منطقه نیست. منابع زیر زمینی از جمله نفت و گاز نقش برجسته ای در این زمینه دارند. اگر کشوری به علل مختلفی از جمله جنگ، ضعف سیاسی، اقتصادی و .... نتوا ...

رانوکیا: فکر نمی کنم یک گل به خودی در 186 بازی آمار بدی باشد!

رانوکیا: فکر نمی کنم یک گل به خودی در 186 بازی آمار بدی باشد!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در شکست 2 بر صفر شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال اینتر در خانه جنوا در هفته بیست‌و‌پنجم سری A، آندره‌آ رانوکیا، مدافع این تیم متهم ردیف اول بود. او در آستانه پایان نیمه اول بازی یک گل به خودی زد که روحیه تیم را تضعیف ...

66 مسافر و خدمه هواپیمای تهران- یاسوج جان باختند

66 مسافر و خدمه هواپیمای تهران- یاسوج جان باختند

طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: هواپیمای ای تی ار ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهراباد تیک‌اف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.وی تصریح کرد: متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کش ...

اسپری های شوینده به اندازه سیگار برای ریه مضر هستند

به گزارش ایسنا، تک‌تایمز گزارش داد، تحقیقات بین‌المللی جدید نشان می‌دهد زنانی که برای تمیزکاری خانه یا محل کار خود از اسپری‌های شوینده استفاده می‌کنند، در مقایسه با زنانی که این کار را انجام نمی‌دهند، اختلالات بیشتری در عملکرد ریه خود تجربه می‌کنند. در حقیقت، کاهش ...

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی را در جلسه علنی نوبت دوم امروز قرائت کرد.

استقبال الجبیر از پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی

استقبال الجبیر از پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته (یکشنبه) از پیش نویس قطعنامه شورای امنیت که توسط کشورهای انگلیس، آمریکا و فرانسه علیه ایران ارائه شده استقبال کرد و مدعی شد که در این پی ...

دومین روز جست و جوی هواپیمای مسافربری

پرواز «تهران - یاسوج» ساعت ۸ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن بعداز ۵۰ دقیقه از آغاز پرواز، از ص‍فحه رادار محو شد و اخبار تکمیلی از سقوط این هواپیما خبر داد. در این پرواز ۶۰ مسافر و ۶ خدمه حضور داشتند. این هواپیما در ارتفاع حدودا ۴ هزار متری کوه دنا در حوالی مسیر سمیرم به یا ...

حقوق بهمن ماه و عیدی بازنشستگان پرداخت شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: حقوق بهمن ماه بازنشستگان و عیدی سال ۹۶ این عزیزان پرداخت شد.

لاوروف: آمریکا از بازی با آتش در سوریه دست بردارد

لاوروف: آمریکا از بازی با آتش در سوریه دست بردارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنان خود در کنفرانس بین‌المللی "والدای" که امروز دوشنبه در مسکو برگزار شد، گفت: بار دیگر از همکاران آمریکایی خود می‌خواهیم که از بازی با ...

گزارش میدانی تسنیم از خیابان پاسداران؛ خودروی یکی از اهالی محل به آتش کشیده شد

گزارش میدانی تسنیم از خیابان پاسداران؛ خودروی یکی از اهالی محل به آتش کشیده شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از خیابان پاسداران تهران، به دنبال اقدامات خرابکارانه تعدادی از دراویش در منطقه پاسداران که از عصر روز گذشته آغاز شده بود، علی رغم تلاش پلیس برای برقراری نظم و امنیت در این منطقه همچنان تعدادی از این افراد در خیابان گلستا ...

مقایسه دقیق هوندا سیویک Si, هیوندای الانترا, ورزش, 2018

مقایسه مفصل هوندا سیویک Si و هیوندای الانترا اسپورت 2018

هیوندای الانترا ماشین ورزشی نسبتا از این دسته در نظر گرفته شده است اما سنتی رقیب از هوندا سیویک Si همیشه این سایت برای شناسایی هر گونه در بازار است. تمام اتومبیل با سه 4 سیلندر توربو ، گیربکس 6 سرعته فرم بدن چهار درب و قطعات به روز رسانی برای بهبود عملکرد و مقابله با آن ارائه دهد. بنابراین طبیعی است که تعدادی از جزئیات مهم می تواند تعیین کند که کدام یک از این دو خودرو انجام بهتر. الانترا ورزش برای یک سال است که در حال حاضر در صحنه. این خودرو در زمان شروع کار توسط بسیاری از مردم را تحت تأثير قرار داد و البته بهبود نسل قبلی این خودرو قبلا نیز هیجان انگیز است. پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری این خودرو با قدرت 201 اسب بخاری و گشتاور 264 نیوتن متر به صورت دوره ای ارسال شده به جلو و کمک می کند تا خودرو 1420 کیلوگرم برای مقابله با هر وضعیت در خیابان به سرعت به اندازه کافی به احساس. هیوندای حتی صدای بهره وری زمان کار می کرد به حدی که الانترا, ورزش, اکو دوگانه اگزوز خوشمزه و فوق العاده است. مدل در حال حاضر در تست گیربکس 6 سرعته دستی صاف و جذاب حس. تا بعدی نیز عملکرد آسان و طبیعی و البته نرم. در کل احساس گیربکس هیوندای, نزدیک به رتبه عالی. این خودروساز همچنین گیربکس 7-سرعت انجام می شود هوای طرفداران گیربکس‌های اتوماتیک را نیز دارد. پاسخ خودرو خوب است و الانترا اسپورت واقعاً در ابتدا عملکرد خوبی را نشان می‌دهد اما این احساس رضایت‌بخش با رسیدن به دورهای بالا سریعاً رنگ می‌بازد. حداکثر گشتاور بین دورهای 1500 تا 4500 پیشرانه در دسترس بوده درحالی‌که حداکثر قدرت در دور 6 هزار حاصل می‌شود. البته چگونگی از دست دادن سریع قدرت در فراتر از این محدوده بسیار عجیب است. الانترا اسپورت از حالت سکون تا سرعت بزرگراهی نیازمند کمتر از 7 ثانیه زمان است. محصول هیوندای به لطف قطعات سیستم تعلیق ارتقا یافته عملکرد کاملاً خوبی دارد. مهم‌ترین تغییر نسبت به الانترای معمولی استفاده از سیستم تعلیق کاملاً مستقل در عقب بجای نمونه نیمه‌مستقل است. این سیستم تعلیق به خودرو اجازه می‌دهد تا هندلینگ بهتری برای یک هیوندای دیفرانسیل جلو داشته باشد. همین موضوع درباره فرمان نیز صادق است که بسیار پاسخگو بوده و بسیار بالاتر از محصولات اسپورت هیوندای در سال‌های قبل قرار می‌گیرد. البته فیدبک زیادی وجود ندارد اما این یک قدم بسیار بزرگ روبه‌جلو برای کره‌ای‌ها بوده است. همین چند سال پیش هیوندای به ارائه خودروهایی که فرمان‌های مرده و مبهم داشتند معروف بود. برخی دیگر از تکه‌های اضافی پازل الانترا اسپورت عبارت‌اند از رینگ‌های 18 اینچی که با لاستیک‌های چهارفصل پرفورمنس در بر گرفته شده‌اند. همچنین روتورهای بزرگ‌تری برای ترمزها وجود دارد که باعث می‌شود در زمان کاهش سرعت اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید. ناراحت شدن با هیوندای سخت است. این خودرو واقعاً در سطح بالایی قرار می‌گیرد. تنها نقطه ناامید کننده در زمان رانندگی با الانترا اسپورت به قطع ارتباطی هر از گاهی مربوط می‌شود که گاهی به خاطر کم فرمانی و گاهی نیز به خاطر تأثیر گشتاور پیشرانه روی فرمان است. قطعاً طراحی هیوندای نرم‌تر از سیویک است. کابین الانترا کاملاً خوب بوده و دارای عناصر قرمز اسپورت است و شکایتی از نظر کیفیت نمی‌توان داشت. ما سیستم اطلاعات سرگرمی و صندلی‌های چرمی این خودرو را بسیار دوست داریم. فضای کابین خوبی در بخش عقب بوده و صندوق‌عقب الانترا اسپورت نیز شما را ناامید نخواهد کرد. بهای هیوندای الانترا اسپورت از 22485 دلار آغاز می‌شود که بسیار بهتر از هوندا سیویک Si با ظاهری عجیب است. اما از طرف دیگر به ژاپنی کارکشته می‌رسیم. زیر کاپوت این چهار درب ژاپنی پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری قرار دارد که قدرت 205 اسبی و گشتاور 260 نیوتون متری داشته و از این نظر تقریباً با الانترا اسپورت برابری می‌کند. این پیشرانه دیگر از تکنولوژی VTEC هوندا استفاده نمی‌کند اما خب مهم نیست زیرا پیشرانه سیویک Si بسیار احساس‌برانگیزتر از اعدادی است که نشان می‌دهد. شتاب این خودرو بهتر از الانترا اسپورت بوده و درحالی‌که صدای تولیدی آن به اندازه هیوندای خاص و بلند نیست اما قطعاً با رساندن دور پیشرانه به ردلاین خنده بر لبانتان جاری خواهد ساخت. سیویک Si همچنین چند کیلویی سبک‌تر از حریف کره‌ای خود می‌باشد. برخلاف هیوندای تنها یک گیربکس برای سیویک Si ارائه می‌شود. گیربکس 6 سرعته دستی جدید این خودرو از نظر احساس تعویض دنده همانند یک کَره نرم است. همچنین دیفرانسیل لغزش محدود در جلو وجود دارد که باعث تحویل قدرت مناسب شده و هیوندای از این نظر لنگ می‌زند. این مورد به همراه حالات رانندگی قابل انتخاب باعث می‌شود سیویک همانند یک خودروی کامپکت استاندارد احساس شود و در مواقعی هم که تحت‌فشار قرار گیرد همانند یک خودروی اسپورت و دیفرانسیل جلو در سطحی بالاتر حس خواهد شد. حالات رانندگی سیویک Si ارتباط تنگاتنگی با دامپرهای تطبیق‌پذیر دارد. بله این ویژگی سیستم تعلیق معمولاً در خودروهای گران‌تری چون مدل‌های اسپورت یا لوکس دیده می‌شود اما هم‌اکنون به‌صورت استاندارد در سیویک Si وجود دارد. سواری خودرو قطعاً در حالت اسپورت سفت‌تر می‌شود و حتی در حالت نرمال به لطف میله‌های پایدار کننده بزرگ‌تر کاملاً لذت‌بخش است. سیویک نیز همانند الانترا دارای ترمزهای بزرگ‌تر است. کلیت ارتقاهای صورت گرفته در هوندا جذابیت کمتری دارند. کابین خودرو تمایز زیادی نسبت به سیویک استاندارد ندارد اما دارای صندلی‌هایی با دوخت و عناصر قرمز می‌باشد. همچنین این دوخت قرمز در سراسر کابین دیده شده و البته تریم فیبر کربن غیرواقعی نیز کار شده است. درحالی‌که الانترا دارای اگزوزی با طنین اسپورت است سیویک دارای ظاهر اسپورت تری است به گونه‌ای که خروجی اگزوز بزرگ‌تر در مرکز سپر عقب به چشم می‌خورد. هر دو خودرو دارای ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی بوده و ما داشبورد و صفحه‌نمایش دیجیتال مدرن‌تر سیویک را دوست داریم اگرچه که سیستم اطلاعات سرگرمی آن راننده را کاملاً عذاب می‌دهد. فضای بخش عقب و محفظه بار سیویک جادارتر از الانترا بوده و البته این خودروی ژاپنی سوخت کمتری را نیز نسبت به حریف می‌سوزاند. البته مصرف سوخت موضوع چندان مهمی در کلاس خودروهای اسپورت نیست اما فاصله زیادی بین دو خودرویی که از نظر پرفورمنس و وزن مشابه هستند دیده می‌شوند. وقتی با هر دو خودرو در یک جاده حرکت کنید این سیویک است که شما را بیشتر راضی خواهد کرد. اگرچه صدای آن به جذابیت هیوندای نیست اما درگیر کننده تر، سریع‌تر و پایدارتر احساس می‌شود. ما از شیفتر سیویک خسته نمی‌شویم و قابلیت تغییر حالت بین سواری اسپورت و عادی تقریباً انقلابی احساس می‌شود. برای خرید هوندا سیویک Si باید 24775 دلار بپردازید که کمی بیشتر از الانترا اسپورت است اما سواری و میزان رضایتی که در هوندا به دست می‌آورید قطعاً ارزش این اضافه پرداخت را دارد. البته اگر استایل هوندا را نمی‌پسندید الانترا اسپورت می‌تواند گزینه‌ای خوب باشد. هوندا سیویک Si نقطه قوت نقطه‌ضعف سواری هیجان‌انگیزتر صدای تولیدی نه چندان دل‌چسب سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر استایل بیرونی و داخلی گیربکس فوق‌العاده   مصرف سوخت کمتر     هیوندای الانترا اسپورت نقطه قوت نقطه‌ضعف صدای تولیدی فوق‌العاده عدم تمایز خاص با نسخه عادی گشتاور مناسب فضای کابین و صندوق کمتر طراحی   قیمت   مقایسه مشخصات هوندا سیویک Si و هیوندای الانترا اسپورت هیوندای الانترا اسپورت برنده هوندا سیویک Si 201 اسب بخار سیویک Si 205 اسب بخار 264 نیوتون متر الانترا اسپورت 260 نیوتون متر 6 سرعته دستی/7 سرعته دوکلاچه – 6 سرعته دستی مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی 10.7/7.8/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر سیویک Si مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی 7.4/5.6/6.6 لیتر در هر صد کیلومتر 1420 کیلوگرم سیویک Si 1318 کیلوگرم 22485 دلار الانترا اسپورت 24775 دلار [دانلود ویدئو] منبع: autoguide